Fundación Castro-Limón

We invite you to get to know us. Sharing who we are and our mission you will know the destination of your funds.

Who are we?

We are a Non Profit Civil Society Organization, that procures funds to provide integral attention to children and adolescents with cancer through a team of highly specialized health professionals at the Pediatric Oncology Center (COP Hospital).

ISO 9001 Certified since 2006. Last Update in 2014.
Creation of a U.S. Sister Foundation the Center for Oncology in Pediatrics Foundation, the COP Foundation, formerly known as the International Children’s Cancer Foundation (ICCF).
Medal for Civic Merit awarded by the XIX Tijuana Town Council.
Project Concern International Honor Roll, recognition by the San Diego Chamber of Commerce, District Attorney and the National City County and San Diego Board (2013).
Collaboration Agreement with Rady Children´s Hospital of San Diego.
Gender Equity Model Certification (2012).

Our Mission

To provide hope and quality of life to children with cancer at the Pediatric Oncology Center (COP Hospital) of Baja California.

We are committed to providing integral treatment with quality and warmth from a biological, psychosocial and spiritual perspective to girls, boys and adolescents, between the ages of 0 to 18 years of age diagnosed with cancer. An essential part of our work includes providing adequate tools and resources to our patients’ families so they can successfully accomplish the different stages of the process, from the moment the diagnosis is confirmed until survival is achieved.

Our work

We work to achieve a childhood and youth without cancer, seeking financial resources to offer “Hope for Life” by providing integral oncological treatment. To achieve this, we have constructed the first Pediatric Oncology Center of its kind in our region. At our hospital we provide a friendly and comfortable environment where our patients are treated with respect and love.

How do we help?

At the Pediatric Oncology Center of Baja California we serve our patients and their families through different programs and services using an integral perspective that includes the following components:

• Biological
  • Psychological
  • Spiritual

How are your donations used?

Transparency and responsibility in the use of our resources are two of our core values.

Your donations are used to cover the costs of the treatment we provide at COP Hospital. Expenses include: patient hospitalization, surgeries, nutritional therapy, laboratory tests and other specialized tests, psycho-onchology therapy, social work support, and oncological treatment, among others services that we provide. All these services are vital to the recovery of our patients.